2011. december 20., kedd

Weihnachtsmarkt in Wien

Christmas Market in Vienna








I spend five days in Vienna due to a university research. Thus, I was able to combine work with pleasure. J In my free time I looked at the famous Vienna Christmas market. On weekdays it was quite pleasant to walk in the city. But for the weekend plenty of buses arrived with hordes of tourists, especially from Hungary. I didn’t feel like being abroad at all… One of my friends, Eszter works at the university of Vienna and she showed me little streets where there were fewer people. We could find mostly artefacts there. Have you ever been to the Vienna Christmas Market?


Öt napot töltöttem Bécsben az egyetem által egy kutatás keretén belül. Így össze tudtam kötni a hasznosat a kellemessel. J Szabadidőmben megnéztem a híres bécsi karácsonyi vásárt. Hétköznap egész jó volt sétálgatni a belvárosban. Hétvégére viszont buszok érkeztek rengeteg turistával, főként magyarok. Egyáltalán nem éreztem úgy magamat, mintha külföldön lennék… Egyik barátnőm Eszter kint dolgozik a bécsi egyetemen és ő mutatott nekem, olyan eldugott utcákat, ahol kevesebb ember volt. Itt főként kézműves alkotásokat árultak. Ti már voltatok a bécsi karácsonyi vásárban?

Nincsenek megjegyzések:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...