2013. február 27., szerda

Interjú Tisza Viktóriával a PHAIDRA tervezőjével








Smink, haj: Kiss Csilla 
Modell: Vivien (Art Models) 
Videó: Spengler László 
Styling: Tisza Viktória






Hol tanultál?
Közgazdasági egyetemet végeztem, marketing szakirányon Miskolcon, emellett egy pár évet tanultam építésznek a BME-n.


Hogyan kerültél közel a divathoz?
Igazából mindig is érdekelt, sőt egyértelműen a terveim között szerepelt, hogy lesz saját divatmárkám, de valahogy mégsem tanultam ebben az irányban tovább. A vizualitás, a tervezés iránti készség az megvolt bennem, emellett megtanultam kézzel horgolni és először ebből az irányból közelítettem, évek óta készítettem magamnak horgolt ruhákat, a kollekciómban ugyan most még csak kisebb arányban szerepelnek ilyen darabok, de a jövőre nézve számítani lehet többre is. A fürdőruha tervezés pedig a különlegessége miatt vonzott és talán az itthoni válaszékbővítés is szerepelt a célok között. Persze ennek a mély szakmai részében nem igazán volt tapasztalatom, de szerencsére kerestem és találtam segítséget először a kivitelezéshez majd a tanuláshoz. 


Mikor indítottad a saját divatmárkádat?
Tavaly nyáron. 


Honnan merítesz inspirációt?
Az első kollekció fürdőruháit az '50-es, '60-as évek nőideálja, és divatvilága ihlette, ebből a korszakból inspirálódtam, bár nem ebből indultam ki, hanem az elgondolásaim és vágyaim vezettek ide vissza. A fő koncepcióm annyi volt, hogy nagyon nőies és nagyon sikkes dolgot szeretnék, de nem a hideg elegancia jegyében, hanem szerettem volna belecsempészni egy kis romantikát, amihez úgy éreztem a rózsaminta a tökéletes. Ezek vezéreltek az anyagválasztásban, de volt hogy megfordult a folyamat, volt olyan darab, ami azért született, mert találtam olyan anyagot, amit nem is kerestem, de megihletett.


Milyen típusú ruhákat szeretsz?
Szeretem a finom, könnyed, játékos, nőies, de nem hivalkodó ruhákat. De vannak olyan napjaim, amikor szeretek kimondottan eltűnni a tömegben a tinis, laza, színtelen szereléseimben.


Mik a jövőbeli céljaid?
Szeretnék egyre fesztelenebbül tervezni. Szeretnék kevésbé támaszkodni már létező megoldásokra és inkább már alapjaiban eltérnék az eddig megszokottaktól. Ez persze egy tanulási folyamat számomra is. Eddig csak azt a követelményt támasztottam magammal szemben, hogy nagyon magas minőségi színvonalú, és itthon kevésbé elérhető elegáns fazonokkal állítsak össze kollekciót, a jövőben azonban már teljes mértékben egyedivé szeretném tenni az egyes darabokat akár szokatlan újításokkal, merész technikai megoldásokkal. Emellett nagyobb arányban szeretném szerepeltetni a kézzel horgolt darabokat, mert ezek nem hagyományos összeállítására számos ötletem van.


Ha valakinek nagyon megtetszettek az alkotásaid, akkor hol tudják beszerezni?
Jelenleg a webshop-omon keresztül lehet rendelni a www.phaidra.hu címen. Emellett rendszeresen kint leszek a WAMP kapcsolódó vásárain, a WAMP Vintage-en és Fashion-ön, márciustól megtalálható leszek a WonderLab-ben, valamint hamarosan megnyílik egy kis showroom-om, amelynek a részleteiről a weboldalamon lehet majd tájékozódni. Szeretettel várok mindenkit.

4 megjegyzés:

häjni írta...

OMG szerintem en szerelmes lettem ebbe a furdoruha kollekcioba!!!

Festy írta...

Nekem is szerelem volt... Nagyon stílusosak. Én még bodynak is eltudám nyárra képzelni egy rövidnacival. :)

häjni írta...

Valóban. Már el is képzeltem magam, amint az egész napos sváros trandolás után a francia tengerparton csak felkapok egy rövidnacit a PHAIDRA fürdőruhámra, és irány a város :))))

Névtelen írta...

Ӏf some one needs to be updated with newеst technοlogies therefore he
must be visit this wеb page and be up to ԁate all
the timе.

My blog pоѕt - odzież damska

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...